van Brisbane naar Cairns - Reisverslag uit Old Kallang Airport Estate, Singapore van Melien en Sjoerd Hamers / Kersten - WaarBenJij.nu van Brisbane naar Cairns - Reisverslag uit Old Kallang Airport Estate, Singapore van Melien en Sjoerd Hamers / Kersten - WaarBenJij.nu

van Brisbane naar Cairns

Blijf op de hoogte en volg Melien en Sjoerd

22 April 2015 | Singapore, Old Kallang Airport Estate

Hier weer even een update vanuit onze laatste dag Down Under. Aangezien we nu op de airport van Brisbane 8 uur moeten wachten op onze vlucht naar Singapore leek me dit wel een geschikt moment voor het schrijven van een nieuw reisverslag☺️. We hebben echt super veel dingen gedaan sinds ons laatste reisverslag in Brisbane. Vanaf Brisbane is alles nog alleen maar beter mooier en leuker geworden met als 2 grote hoogte punten Fraser Island en de prachtige Withsundays!!

Onze laatste reisverslag eindigde we in Brisbane. Dit was ook weer een grote stad zoals sydney. Maar dan met een man made lagoon. Deze was echt geweldig, vooral in de avond met de skyline van Brisbane op de achtergrond! Brisbane is voor de rest een rustige stad, We hebben Sjoerd z'n achteroom daar ontmoet ( jan oudeman ) hij is de bisschop van Brisbane. Toen we daar aankwamen, onverwachts, was zijn secretaresse super enthousiast! En hij ook! We werden daar aan iedereen voorgesteld. En gingen daarna ook lekker lunchen met een biertje erbij! Door de fout van het boekings kantoor hadden we 3 dagen vrij te besteden tussen Brisbane en Rianbow Beach. We hadden veel goede verhalen gehoord over Noosa, het lag gunstig op onze route en omdat we de stad Brisbane buiten de super mooie Lagoon niet zo spannend vonden, kozen we ervoor hier naartoe af te reizen. Via internet hadden we vrij snel een hostel gevonden en bij aankomst zag het er meteen gezellig uit! Het was een klein hostel net buiten het centrum gelegen langs de Noosa river, waar je in kon zwemmen kanoën en veel mensen 's avonds gingen bbqen. De eerste dag hebben we een wandeling van 4 uur gemaakt door het mooie Noosa National park wat langs de kust ligt. Onderweg zag je echt super mooie kleine strandjes met surfers, naturel pools die door golven tussen de rotsen waren ontstaan en stijle rotswanden die uitkwamen in zee. Ook zagen we jawel, een wilde koala!! Die zo waar wakker was!! Verschillende zeeschildpadden, En we schrokken ons rot toen er op een stil stuk in de bossen plotseling een Kangaroe voorbij kwam hoppen!! Die avond hebben we gebbqed aan de Noosa river bij zonsondergang, waar we een hele tijd hebben lopen kletsen met 3 bejaarden Australiërs waarvan een zoon getrouwd en woonachtig was in Nederland. Heel leuk hoe vriendelijk en open de Australische mensen zijn! Bijna iedereen die je tegen komt wil weten waar je vandaan komt, hoelang je in Australie blijft en wat je van hun land vind!

De volgende dag hadden we afgesproken samen met 2 Noorse meisjes en een jongen en een meisje uit Italië die we in ons hostel hadden leren kennen, om een bootje te huren. Op deze manier konden we de kosten delen en hoe meer mensen hoe gezelliger. We hebben lekker relaxed over de Noosa river gevaren, onderweg zagen we grote vakantie villa's met prive stranden en stopte we bij verschillende plekken om te zwemmen. Die avond hebben we samen met de mensen waar we mee het bootje hadden gehuurd, een Ierse jongen die in het Hostel werkte en een Duitse jongen waar we al eerder in Byron Bay mee hadden opgetrokken weer gebqqed. Erg gezellig om met zoveel nationaliteiten tegelijk op te trekken. Iedereen is hier opzoek naar aanspraak en heeft zijn eigen reisplan. Veel combineren werken met reizen, sommige liften alles, voor anderen is dit een stop in hun wereldreis die al 9mnd duurt en hierna nog naar Azië, Antarctica, Zuid Amerika en alle andere uithoeken van de wereld gaan. Genoeg om over te praten dus!

Het volgende wat op de planning stond was Fraser island!! 3 dagen met 64 backbackers rondrijden in 4x4, op het grootste zand eiland van de wereld. We hadden geluk met het weer, de dagen ervoor regende het schijnbaar op het eiland en de voorspellingen waren erg slecht. Ook was onze groep super, 3 uit zweedse en 3 engelse. De zweden waren alle nog groter als Sjoerd, wat ervoor zorgde dat we alle nog al opgevouwen in de auto zaten maar de sfeer was er niet minder om! Met 190 backpackers kampeerden we op het eiland. Aangezien we in super kleine tentjes moesten slapen zonder matras of slaapzak was het een kwestie van genoeg Goon drinken om de nacht door te komen! Iets wat je aan de 64 backpackers wel kon toe vertrouwen! Samen hebben we met z'n alle de hele camping op zijn kop gezet! En een hele reeks aan engelse drank spelletjes geleerd! Vooral de engelse waren niet kapot te krijgen!! En de volgende ochtend vertelde onze tour guide dat het lang geleden was dat hij een groep zo heeft horen partyen! Fraser Island was echt super mooi en echt een hele cole ervaring om over rotsen en door rivieren te rijden met een 4x4 wagen. Je zag echt dat de natuur op het eiland nog de overhand had ipv de mensen! Zo zagen we mega grote varanen, zee schildpadden en vanaf een uitzichtpunt op zee zagen we zelfs haaien! Een bullshark wat een van de agressiefste soorten blijkt te zijn! Dat verklaart ook meteen waarom het zo afgeraden werd om in de zee te zwemmen!! Op het eiland waren verschillende zoet water meren die echt super blauw waren en waar je de vissen zo van een afstand in kon zien zwemmen. Ook was er een stroom versnelling waar je waneer je in het water ging liggen mee werd genomen door de stroming en de prachtige natuur kon zien! Het water was zo schoon dat je het gewoon kon drinken.

Na Fraser zijn we naar Airlie beach gegaan. Dit duurde wel 17,5 uur per bus. Om even naar de volgende "stad" te rijden.. We moesten daar gelijk alle spullen bij het hostel zetten en inchecken voor de boot. Want we gingen die dag gelijk de boot op om 2 uur s'middags. Bij aankomst op de boot zag het er meteen top uit! Super mooi zeilschip en we werden verwelkomend met een grote fruitplatter! Daarna gingen we gelijk weg, lekker de oceaan op met redelijke wind zeilen. En super mooi weer. We kwamen aan op onze eerste stop waar we heerlijk gesnorkeld hebben. En het was super helder en mooi! Allemaal kleinen visjes en veel kleurig koraal. Op de boot was alles goed verzorgd! En het eten was ook geweldig. Het slapen was voor Sjoerd veel te warm binnen dus hij sliep op dek met wat andere mensen. Onder de mooiste sterren hemel die we ooit hebben gezien!! Je zag de hele melkweg echt prachtig! De volgende ochtend vroeg naar Withhaven beach vertrokken voor de andere toeristische drukte er verscheen. Echt meer bounty eiland kun je niet krijgen! We hadden het mooi verwacht maar je verwacht toch altijd dat de foto's die je ziet bewerkt zijn, maar het was echt nog mooier als op de foto! Super blauw water en super wit fijn zand! Zo fijn dat je het kon gebruiken als lichaamsscrub. Wanneer je door het laagstaande water liep zwommen er op momenten wel 5 roggen en kleine soorten haaien om je heen. Die dag hebben we nog meer gesnorkeld in een prachtig groot rif. Melien vond het wel een beetje spannend omdat er kliffen tussen het rif zaten wat er gewoon als een zwart gat uitzag zo diep!! Bij terug komst op de boot stond er een heerlijke kaasplak voor iedereen klaar en gingen we vanaf de boot in het water jumpen! In de na middag gingen we voor anker voor een van de tropische eilandjes om de zonsondergang te bekijken en als je goed uitkeek zag je af en toe een dolfijn voorbij springen! Echt fantastisch!! 'S avonds werd er een licht vanaf de boot op het water geschenen waar vele grote vissen op afkwamen zoals haaien en tonijnen van wel 3m!! De volgende ochtend stond er nog meer snorkelen op het progamma maar nu met reuze zeeschildpadden!! We werden gedropt dichtbij een klein eilandje waar ze veel voor schenen te komen. Gelijk toen sjoerd uit het water sprong had Hij beet! Een schildpad van een halve meter zwom langs 'm. Bij Melien duurde het wat langer net toen ze dacht dat ze er geen meer zou zien zag ze iets vreemds tussen het rif, in eerste instantie leek het op een grote steen maar van dichtbij was het een reuze schildpad van wel 1.50m!! Zo mooi om de beesten in het wild te zien!! Zeker als je je bedenkt dat een schildpad van dit formaat wel 200 jaar oud kan zijn! Die middag zeilde we met volle wind terug richting de haven! De boot ging super snel en hing helemaal schuin op het water!

De volgende 2 dgn hebben. We lekker langs de lagoon van Arlie Beach gehangen. En de laatste dag hebben we nog gezellig met Britt langs het strand gebbqed. Met live muziek want 2 Australische jongens kwamen erbij zitten en begonnen te spelen!

Het volgende wat op het progamma stond was de skydive in Mission Beach. In Mission Beach hadden we een super gaaf hostel midden in het regenwoud. De skydive was Iets waar Sjoerd al de hele reis naar uitkeek.. Niet dus!! Tijdens de skydive zag Je eilanden zee en jungle onder je! En het was echt helemaal niet zo eng! We zouden het zo weer doen! Zelfs Sjoerd die vooraf groen aanliep van de zenuwen! Alleen op het moment als ze het luik op 4,5 km hoogte van het vliegtuig open doen, en je de mensen voor je echt weg ziet geslaan worden door de wind! Dan denk je wel ff van holy shit! Maar het moment dat je echt die vrije val hebt is zoo cool! Dan duik je echt zo naar de grond!! En zweef je door de wolken!

Na Mission beach was het tijd om naar onze laatste stop in Australie af te reizen Cairns! We verblijven 5 nachten in Cairns waarvan het 4 dgn regende! Gelukkig was Cairns niet een heel bruisende stad dus hebben we lekker op het hostel gerelaxed! Wel zijn we nog op snorkel tour geweest ver in het Greet Barrier reef! Dit was een erg goed verzorgde tour op een mooie grote boot! Helaas regende het wel en was de golfslag vrij heftig op zee! Wat ervoor zorgde dat je vaak water in je snorkel kreeg. Wel was het een hele mooie ervaring om vanaf 2 u van de kust ineens een reef te zien ter grote van Duitsland! Echt een wereld wonder dat Great Barrier Reef! Gekleurd koraal van wel 4m breed honderden gekleurde grote en kleine vissen echt iets bijzonders! Ook schrokken we nog doordat een barracuda van wel 3m lang ons nogal boos aankeek maar volgens de tourguide hoefde we hier niet bang voor te zijn.

En toen zat ons avontuur in Australie erop! We hebben super veel leuke mensen leren kennen van over heel de wereld! We stonden versteld van de grote van het land en de ongerepte natuur! En hopen in Azië wat meer cultuur, geschiedenis en lekker eten te vinden, iets wat we Down under een beetje misten! En we kijken vooral uit naar wat goedkopere prijzen!

Op naar Singapore!!

• 25 April 2015 - 12:39

Dian:

Wouw...wouw...wouwwww.....wat kan ik nog meer zeggen.
    T lijkt steeds mooier te worden, nog mooier dan de plaatjes dus!!
    Dit was jullie grote droom, maar zo te horen is het ook echt een hele mooie droom.
    We moeten straks een week vrij nemen om al jullie verhalen en foto's te zien.
    Leuk die verslagen te lezen en al die foto's te zien, ook al zijn we vreselijk jaloers......
    Geniet lekker verder samen van deze "once in al lifetime" ervaring.
    Groetjes Ma

• 25 April 2015 - 17:33

Nico Kersten :

Lieve Melien en Sjoerd,

Wat goed om te lezen dat het jullie zo goed gaat. Wat een avonturen beleven jullie op deze mooie reis. Zo zie je maar, niet alleen in Brabant kunnen ze feestvieren, zo te lezen uit jullie verhaal. Inmiddels hebben we begrepen dat jullie gearriveerd zijn in Maleisië. Ook daar hopen wij dat jullie het nodige meemaken.

Met vriendelijke groet en Xxx
    Willeke en Nico

• 30 April 2015 - 00:17

Angelien:

Nou melien! We hoeven niet te vragen of het goed gaat down under! Mooie verhalen! Geniet er maar lekker van! Dit is de tijd van je leven!
    John en angelien