Sydney - Reisverslag uit Coogee, Australië van Melien en Sjoerd Hamers / Kersten - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Coogee, Australië van Melien en Sjoerd Hamers / Kersten - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Melien en Sjoerd

14 Maart 2015 | Australië, Coogee

Wat een reis! Eerst 2 uur vertraging in Amsterdam, en daarna meer dan 10 uur in Dubai.. Maarja wel een hotel kamer in Dubai en geen jetlag! Voor mij in ieder geval haha.

Daarna kwamen we naar bijna 48 uur met tijdsverschil aan in Sydney!!! Het is hier geweldig. Super weer en zo veel te zien en te doen!!

Na aankomst bij ons hostel ( 11 sochtends op dinsdag)!! Zijn we meteen de stad gaan verkennen, met als nummer 1 op de lijst het Oprah house. In het echt nog mooier als op de foto! Sydney doet aan als een echte wereld stad met hoogbouw en alles is prachtig aangelegd en super schoon! Je merkt echt dat de stad relatief gezien nog niet zo oud is. Alles is hier hip en trendy, en iedereen lijkt hier een gezonde levensstijl te hebben door de vele shakes en salade bars. Ook zie je overal mensen sporten en vrijwel iedereen heeft een goed lijf. Op nr 2 stond Darling Harbour, ook weer prachtig aangelegd en een mooie skyline. Met veel leuke bars aan het water. Voor de eerste dag met weinig slaap toch nog een hoop gezien en veel gelopen!

In het Hostel is super druk, iedereen staat open voor een praatje. Zo hebben we ook Floris en Irma ontmoet. Een jongen en een meisje uit Amsterdam en jawel Den Bosch!! Het klikte meteen en daardoor besloten we samen de beachwalk te gaan doen van Bondi naar Coogee. Prachtig mooie kust met super hoge golven!!! Ook weer veel gelopen omdat we ons nogal in de afstand vergist hadden.

Die avond zijn we uit geweest met Patricia ( uit Vught, oud klasgenoot van mij , Sjoerd ) om mijn verjaardag te vieren!! Er waren vrienden van Patricia bij, mensen van over heel de wereld. Van Dubai tot Roemenië. Allemaal met een andere reden in Australië

De volgende dag hebben we alles geregeld van de bank, Medicare en telefoon. Dit hadden we zwaar onderschat. Met name door slome Kelly van de bank... Met haar no worries mentaliteit hebben we gezellig 5u in de bank door gebracht.

De volgende dag zijn we uitgenodigd door Patricia om een echte Australische bbq middag te houden aan het strand. Hier kregen we het Australische no worries gevoel wel te pakken! Samen met andere travelers heerlijk bbqen met uitzicht op een super blauwe zee met golven waar je u tegen zegt!! Zo hoog dat je door de strand wacht eruit werd geroepen als je wilde zwemmen!! Maar wel heel vet om te zien!!! Die avond hebben we met Anton ( mijn neef) afgesproken in zijn buurt Coogee Beach. Super gezellige avond gehad samen met Floris en de vriendin van Anton Justine. Coogee vinden we zo leuk, dat we besluiten om hier een hostel te zoeken.

Onervaren backpackers als we zijn kiezen we het eerste beste hostel wat we tegen komen en boeken meteen een hele week, omdat dat zo lekker goedkoop is! Bij terugkomst s avonds in het hostel komen we erachter dat het hier stikt van de kakkerlakken!!!! Overal lopen ze, over de afwas de bank, hal, trap en tafel!!!! Melien heeft die nacht niet geslapen omdat ze zo hysterisch was over haar nieuwe huisdieren. De andere gasten in het hostel trekken zich er niets van aan en zuipen lekker verder tot in de vroege uurtjes..

Toen kwamen de dagen van werkzoeken, sollicitatie gesprekken en nog meer werkzoeken!! Tussendoor liggen we op het strand en drinken we Goon!! (Smerige wijn uit een doos, maar wel goeiekoop!!) En zelfs Melien raakt gewend aan de kakkerlakken!!!

Coogee bevalt erg goed! Het is heerlijk om s'morgens wakker te worden met uitzicht op zee en s'avonds na het solliciteren nog even een duik te nemen! We krijgen veel goede reacties op onze sollicitaties, maar wanneer alles een beetje serieus lijkt te worden komt de aap uit de mauw! Ze waren vergeten te zeggen dat wel alles op commissie basis is!! Dit kost ons veel tijd en lijdt tot niks!! Dus vandaag naar het reisbureau gegaan en besloten te gaan reizen en hopelijk onderweg werk tegen te komen! Zo niet.. No worries!!

En wat hebben we nu een heeeeeeerlijk vooruitzicht! Alles is geboekt! Wat nogal een gedoe was met het geld over maken van NL naar onze Australische rekening! Maar dan heb je ook wel wat!! We gaan naar de Blue mountains, wijn proeven in Hunter valley, in Byron Bay kayakken met dolfijnen, zeilen over de Whitesundays, een jeep safari over Fraser Island, snorkelen in Great Barrier Reef en om de reis af te sluiten SKY DIVEN!!!!

Floris neemt afscheid van ons om op een Farm te gaan werken en wij nemen afscheid van het mooie Sydney om ons avontuur in Australië voort te zetten!!!

Veel liefs! We missen iedereen wel! En denken vaak, waren jullie maar hier zodat jullie met eigen ogen konden zien hoe mooi het hier is!!

Xxx Melien en Sjoerd

• 14 Maart 2015 - 12:05

Dian:

Wouw....Goed besluit, daar ging het toch om...iets zien van de wereld? Grijp die kans, ga ervoor en LEEF!
    Werken kun je heel je leven nog.
    Klinkt allemaal heel goed. Fijn dat jullie zo genieten en zo te horen word het alleen maar mooier allemaal.
    Inderdaad, het liefst zouden we alles zien, maar zorg maar dat je veel foto's maakt dan maken wij het toch een beetje mee, en het is natuurlijk ook geweldig om jullie belevenissen te lezen.
    Geniet verder van jullie prachtige avontuur en de kakkerlakken.
    Liefs Ma.

• 14 Maart 2015 - 12:09

Katj En Donnee:

Lieve Mélien en Sjoerd,
    Wat goed om te horen dat het zo goed gaat.
    En jullie gaan skydiven??? Omg!
    Jullie plannen klinken veel belovend! Wij zouden er ook graag bij zijn!
    Hoe gaan jullie het doen zonder werk, of is het antwoord voor de hand liggend?
    No worries!? Haha
    Verder vermaken jullie je wel zo te horen!
    Geniet ervan schatten!

Liefs, Katja en Donnée

• 15 Maart 2015 - 14:52

Anoek:

Wow klinkt allemaal heel gaaf!!! Super leuk dat jullie dit doen samen!
    Jammer dat het met het werken niks geworden is maar kan me voorstellen dat je staat te popelen om dit mooie land te zien! Je bent daar tenslotte maar 1 keer en werken kun je idd heel je leven nog! Geniet ervan daar! En houdt ons op de hoogte!

• 16 Maart 2015 - 23:40

Nico :

Lieve Melien & Sjoerd,

Fijn dat jullie zoveel plezier hebben en ach kakkerlakken moet je een keer meegemaakt hebben. Ook Willeke en ik missen jullie. Het zou leuk zijn als jullie werk vinden, dit is tenslotte ook een leuke ervaring die je mee neemt de rest van je leven. Leuk om zo nu en dan foto's en korte berichten te ontvangen via whats app. Wij blijven jullie volgen.

xxx
    Willeke & Nico

• 17 Maart 2015 - 09:59

Marloe:

Iedere ochtend rond een uur of half zeven zit ik in mijn grote rode badjes met ijskoude voeten en een gaar hoofd Zoë de Fles te geven en dan lees ik jullie avonturen terug in alle appjes die jullie die nacht gestuurd hebben. Kei mooie foto's ook allemaal van al die mooie stranden gezellige bbq's. Echt gaaf jongens!
    Groot gelijk dat jullie doorgereisd zijn, rot banen heb je hier in Nederland ook zat, daar hoef je nie voor naar Australie.
    Heel veel plezier nog!
    Dikke Kus!

Marloe, Martijn en Zoë

• 18 Maart 2015 - 08:27

Kim:

Super leuk om te lezen Melien en Sjoerd! Idd wat hier al geschreven wordt, werken kun je nog zat, je bent daar niet voor niks, lekker alles bekijken. Hoorde vanmorgen vroeg dat jullie de komende week dezelfde reis doen als Britt, echt heel leuk, familiereunie in Australie! Ik zou zeggen geniet ervan! x Kim